Michel Verdoorn is de initiator en directeur van Lestijd Onderwijsadvies. Hij is trainer, adviseur en ontwikkelaar van vernieuwende onderwijsconcepten. Dankzij zijn ruime ervaring als leerkracht zijn zijn trainingen heel concreet, terwijl hij dankzij de masteropleiding Leren & Innoveren en ervaring als trainer goed in staat is om wetenschappelijke kennis helder uit te leggen en naar de praktijk te vertalen. Dit blijkt ook uit de positieve reacties van de leerkrachten en docenten die eerder een training bij hem volgden. Op Lestijd Blogspot en Wij-leren.nl kunt u opiniërende en achtergrondartikelen lezen van Michel Verdoorn.
Rianne is vanaf 1988 werkzaam in het onderwijs. Ze heeft ruime en diverse ervaring in het gehele Primaire Onderwijs. Naast deze werkzaamheden heeft ze zich altijd ontwikkeld en geschoold. ‘Schoolleider in een lerende school’ opleiding tot intern begeleider en de Masteropleiding Leren en Innoveren.
Daarna heeft ze op een pedagogische academie gewerkt, en verzorgde colleges praktijkgericht onderzoek, specialisaties ‘het jongere en oudere kind’ en was coördinator onderzoek bij de Academische Basisscholen.
Daarna was zij werkzaam geweest bij diverse onderwijsadviesbureaus. Haar specialisaties: klassenbezoeken vanuit het ICALT model, Expliciete Directe Instructie (EDI ) en ‘De reflectieve leerkracht’ (Marzano).
Witregel!
Roy Jansen heeft sinds 2009 ervaring in zowel het voortgezet (speciaal) onderwijs, als het basisonderwijs. Binnen het onderwijs heeft hij verschillende functies bekleed, waaronder die van schoolleider. Door het behalen van de Masteropleiding Leren & Innoveren is hij in staat om theoretische kennis om te zetten naar praktisch handelen. De laatste jaren heeft Roy zich voornamelijk beziggehouden met het ontwerpen van instructie. Als rekenspecialist is hij continu op zoek naar manieren om het rekenonderwijs te verbeteren. Hij vindt het belangrijk dat je na zijn trainingen het geleerde direct kunt toepassen in de klas. Zijn training bestaan uit afwisselende werkvormen waarbij je van en met elkaar leert.
Ruud Wessels is een trainer die gebruik maakt van zijn ruime ervaring als docent, theatermaker en rollenspelacteur in trainingen. Bij zijn trainingen kun je niet achterover zitten en kennis tot je nemen. Door verschillende theaterwerkvormen zal je geconfronteerd worden met je eigen opvattingen en houding naar leerlingen. Sinds 1999 verzorgt Ruud Wessels trainingen voor (beginnende) docenten om ze inzicht te geven in processen die te maken hebben met ordeproblemen, status en macht.